Fattige mennesker i Danmark

Der er en masse syge mennesker der er blevet ramt fordi at man synes at det er godt at de kommer ud på arbejdsmarkedet.
Disse personer bliver trukket rundt til adskillige arbejdsprøvninger og speciallæge erklæringer bliver underkendt ulovligt af lægekonsulenterne.
Jeg har været rigeligt på arbejdsmarkedet og folk kan ikke holde mig ud, jeg er en Asperger, endvidere bliver jeg hurtigt stresset og mister overblikket. Jeg har en forfærdelig skinger stemme.
Jeg fik førtidspension i 1996, men det er ikke noget at råbe hurra for økonomisk, så jeg tror ikke at folk der virkelig er syge ønsker at få førtidspension. Jeg er på den gamle ordning, hvor man kan miste alt, hvis man bor sammen med en eller flere andre personer.
Det er uanstændigt at vi ikke har en selvstændig egenindtægt uanset hvem vi bor sammen med.
En person der ikke er forældre til vores børn har ikke lyst til at betale alle udgifter og tilmed daginstitutionspladser til børn vedkommende ikke er forældre til, en udgift man ikke har når man bor alene med børnene og på så lav en indtægt. Langt under 200.000 årlige bruttokroner. En 3 værelses ejerlejlighed koster snildt 3 millioner nu om dage og man skal have en million kroner i årlig bruttoindtægt for at kunne købe en lejlighed.
Hvorfor skal I politikere ikke miste noget ? I kan bo sammen med hvem I vil og I kan ovenikøbet tjene masser af penge ved siden af folketingsgagen, da I ikke behøver at møde op i Folketinget. Derudover kan I få godtgjort udgifter til mere end en bolig og I har fri adgang til fly, bus, tog og færger.
Hvorfor bliver folk belønnet med fratrækning af transportudgifter, det får vores veje til at sande til med alle de biler.
Folk burde blive belønnet for at bo og arbejde i nærmiljø området i stedet.
Jeg føler mig enormt fattig med min pensionsindtægt på KUN 144.000 årlige bruttokr og så har jeg en pension fra Økonomistyrelsen på 17.000 årlige bruttokroner fordi at jeg engang var Tjenestemand ved DSB, ialt årlig indtægt 161.000 bruttokroner.
Den nye førtidspensionstype af 01.01.2003, den udgør 177.636 kr årlige bruttokroner som enlig, hvorfor har jeg ingen mulighed for at vælge at komme over på den ?
Jeg har knapt nok råd til udgift til en 3 værelses lejebolig til 4225 kr pr måned og med alle de andre udgifter der følger med det at have et sted at bo.
Mange af ydelserne til mine børn er med til at betale de faste udgifter og kun takket være at jeg ikke ryger, ikke drikker, aldrig går i byen, ikke køber tøj klarer jeg det med nød og næppe.
Samfundet er ved at bryde sammen. Der er nogle få der tjener mere end 1 million årlige bruttokroner og kan få op til 120 millioner kroner i aktieoptioner og så er der alle os mange MEGET fattige, hvor vores børn lider.
Mine store tandlægeregninger som jeg faktisk ikke har råd til kan jeg ikke få hjælp til, det er kroner, broer og implantater. Kun de små udgifter der i forvejen er tilskud til kan jeg få lidt hjælp til.
Det kniber gevaldigt at få råd til at købe en lille smule medicin til mig selv eller børnene de få gange at vi skal have det
Godt vi endnu ikke skal betale for at gå til lægen og komme på hospitalet, men tænk de lønninger lægerne får og desværre er de private sygehuse indført af bagvejen, så de kan dræne lægerne fra de offentlige sygehuse.
Jeg har ikke råd til indboforsikring, så jeg har slet ikke råd til syge- og ulykkesforsikring.
Det kan ikke blive ved med at gå. Alle priser er skruet for højt op i Danmark og nu skal vi til at betale mere når vi skal betale vores el-regning. Jeg bliver så gal, det meste vi betaler for er afgifter, det vi betaler for selve el-udgiften er minimal.
STOP med at trække rundt med syge mennesker i manegen, de skal ikke på arbejdsmarkedet og giv os nogle ordentlige førtidspensioner vi kan leve af.

1  noiembrie 2007

Acest articol a fost publicat în Dansk, Social și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

