Umila mea părere

Toată lumea cunoaşte semnificaţia acronimului IMHO „In My Humble/Honest Opinion“ – umila mea părere. În daneză, aceasta se traduce prin „min lille mening“ – mica mea părere (IMLO – In My Little Opinion), expresie care n-are nimic de-a face cu umilul sau onestul .
Computer keyboard - button IMHOMin lille mening este democraţia totalitară aplicată unei dezbateri. În alte culturi cu tradiţii mult mai rafinate şi coerente ale dezbaterilor, folosirea IMHO înainte sau după exprimarea punctului tău de vedere într-o discuţie, este mesajul că ascultătorul trebuie să judece opinia cu o mare doză de scepticism, aceasta deoarece admiţi faptul că opinia ta se bazează pe dovezi limitate sau că subiectul dezbaterii depăşeşte limitele tale de cunoaştere.
Pentru un danez, min lille mening este o declaraţie de război împotriva ascultătorului, este o armă de distrugere în masă încărcată cu absurditatea egalitarismului care domină cultura daneză.
De obicei această expresie se foloseşte la sfârşitul unei discuţii în care danezul nu a reuşit să-şi susţină opiniile cu dovezi sau motive suficient de rezonabile. Schema raţionamentului danez a acestui fenomen ar arăta cam aşa:
Argumentele tale sunt mai bune decât ale mele, ceea ce înseamnă că opinia ta este mai pertinentă decât a mea, dar această atitudine a ta este total nedemocratică deoarece în Danemarca toţi suntem egali. De aceea, părerea mea nenorocită este o victimă a opiniei tale dictatoriale, fapt care îmi dă nu numai dreptul, dar şi obligaţia de a lupta pentru opiniile mele chiar dacă amândoi ştim că sunt greşite.

Acesta este un aspect foarte urât al caracterului naţional danez, cu excepţia unui singur lucru – poate fi folosit în piperarea cinelor plicticoase.

Acest articol a fost publicat în Opinii și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

