Student străin în Danemarca

Aceasta este opinia unei studente din Asia.

Studiez ingineria în Danemarca şi sper să obţin aici o slujbă de inginer după absolvire (bineînţeles), dar după ce am locuit aici mai mult de un an şi jumătate, m-am răzgândit în ceea ce priveşte posibilitatea de a rămâne aici.
Nu-i suport pe danezi, chiar dacă asta sună stupid. Pentru o asiatică ca mine, consider că sunt foarte închişi, trăind în lumea lor strâmtă şi nu vor să audă ceea ce gândesc alţi oameni, aceasta deoarece ei cred că au dreptate întotdeauna şi, de asemenea, ceilalţi sunt „străini“ şi nu ştiu nimic despre cum se pune problema.
Nu intenţionez să fiu obraznică sau să-i ofensez dar sunt sinceră cu sentimentele mele, mi se pare că danezii trăiesc în lumea lor mică şi-i refuză pe alţii să intre în ea. Chiar şi aşa-numita „integrare“ şi legile imigrării reflectă acest lucru. De aceea este de râs să aflu că guvernul danez are nevoie de mână de lucru profesionistă, ingineri şi doctori, din străinătate. Cum pot ei să spere ca aceştia să rămână în Danemarca când danezii îi tratează pe străini în halul ăsta?
Probabil guvernul danez are nevoie de ingineri şi doctori de pe alte meleaguri, pentru că băştinaşii nu vor să studieze ingineria şi medicina, fiind atât de proşti, şi astfel inginerii să vină din străinătate.
Lumea se uită straniu la mine, pe stradă, deoarece provin din  Asia, iar câteodată mă îmbrac simplu deoarece mă duc la orele de laborator de la Universitate. Danezii poate cred că sunt o altă fată proastă din Thailanda care s-a măritat cu un boşorog beşinos. În mod serios, această atitudine mă enervează şi îmi schimbă complet determinarea de a găsi o slujbă în Danemarca pentru „a ajuta“ guvernul danez să depăşească criza de „ingineri“.
De-abia aştept să merg în alte ţări mult mai deschise, cel puţin mai deschise străinilor, decât Danemarca.

Acest articol a fost publicat în Imigraţie, Opinii și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

